7 SKRIP MENAIKKAN KEYAKINAN DIRI SETIAP PAGI

Teks : Nik Zaleha Nik Mustapha (Kak NiHa)
Gambar : Koleksi Peribadi/Gritz Aromatherapy/Google


Saat kita sedih, hilang semangat, marah pada diri sendiri, takut, tidak yakin, kita nak sangat ada orang ucapkan kata-kata mendamaikan jiwa. Bila dengar je rasa lega, rasa ada harapan, rasa nak bangkit.

Sebenarnya, orang pertama yang perlu lafazkan kata-kata itu adalah DIRI KITA SENDIRI. Kita amal sama-sama ya ❤️ 

Kak NiHa kongsikan 7 SKRIP MENAIKKAN KEYAKINAN DIRI SETIAP PAGI 

1.PERCAYA 

Terima kasih Allah, dengan izinMu Saya percaya pada diri sendiri. Saya percaya pada keputusan yang saya buat. Saya percaya pada apa yang saya lakukan. 

2. KUAT 

Terima kasih Allah, dengan izinMu Saya kuat. Saya dapat rasakan kekuatan saya. Saya ada semua kekuatan yang saya perlukan. 

3. PILIHAN 

Terima kasih Allah, dengan izinMu Saya selalu ada pilihan. Saya ada kuasa untuk memilih. Saya lakukan pilihan. 

4. SEMANGAT 

Terima kasih Allah, dengan izinMu Saya ada semangat. Saya berjalan ke hadapan dengan semangat. Saya dapat rasakan ada semangat dalam jiwa saya. 

5. CINTA 

Terima kasih Allah, dengan izinMu Saya ada cinta. Saya percaya pada cinta. Saya selalu rasakan cinta. 

6. SOKONGAN 

Terima kasih Allah, dengan izinMu Saya ada sokongan. Saya bersyukur atas semua sokongan kepada saya. Saya tidak keseorangan, saya sentiasa mempunyai banyak sokongan di sekeliling saya. 

7. KEBIJAKSANAAN 

Terima kasih Allah, dengan izinMu Saya mempunyai kebijaksanaan dalaman. Saya percaya kebijaksaan ini akan membimbing saya. Saya hormati kebijaksanaan ini. 

 Letak tangan kanan pada jantung, tarik nafas dan hembus sehingga tenang, rasa kan degupan jantung, Rasa kan kasih sayang Allah, dan lafazkan setiap pagi atau bila-bila masa saat kita rasa perlukan energi positif. 

.
Kak NiHa 
#Kata-kata baik pada diri adalah tanda menyayangi diri. 
#selfhealing 

Salam Aroma Ketenangan 
Heal Me Aromatherapy 
====== 
Klik untuk mendapatkan --> HARUM SERY RATU, Minyak Pati 7 Bunga

No comments:

Post a Comment